Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Zachary Moon explores the rich traditions of the Religious Society of Friends (Quakers) in relationship to the field of pastoral theology. Firstly, he explores the significance of metaphor in influencing the pastoral theological imagination. This includes revisiting Seward Hiltner's classic 'shepherding perspective.' Moon secondly utilizes the works of Jim Corbett in animating an alternative pastoral metaphor and claims a 'goatwalking perspective.' Finally, he broadly traverses the terrain of Quaker traditions, particularly those practices that pertain to compassionate care and support of spiritual wellbeing, acknowledging that the concepts of 'pastoral theology' and 'pastoral care' are largely unfamiliar within Quaker theological understanding yet asserting that Quaker traditions provide resources that aid broader pastoral theological discourse and support the healthy living out of Quaker faith in community.
In a Foreword, Jim Higginbotham explores a complementary metaphor of sanctuary for pastoral theology. Inspired by Corbett's role as one of the founders of the Sanctuary Movement, sanctuary is understood as a sacred liminal space of radical hospitality connecting the pastoral and prophetic.