Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The history of women's art and gendered cultural practices has had a troubled record in Hungary as in many countries of East-Central Europe, and it mostly features as a missing phenomenon. This "lack" is often attributed on the one hand to state-socialist government policies that "emancipated" women at the same time as they hindered grass-roots social movements, including feminism, and on the other hand, to a re-traditionalizing social environment after the political changes of 1989. Beata Hock critically re-examines the supposed absences and presences of feminist cultural practice in Hungary with a focus on fine arts and cinema. The gendered dimensions of art production are explored in relation to larger social and cultural contexts in order to offer a uniquely interdisciplinary account.