Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study explores and compares the role of the canon in the work of Brevard S. Childs, James A. Sanders, Peter Stuhlmacher, Joseph Ratzinger/Benedict XVI, and the Amsterdam School of exegesis, thus offering a broad overview of approaches and perspectives within the spectrum covered by canonical criticism. In doing so, both the theory of canonical criticism offered by each of the five is analysed and a sample of an actual exegesis is discussed. Observing that the interplay between text, reader, and community of interpretation is key to all of these approaches, the study proceeds to create a dialogue between canonical criticism and ecumenical hermeneutics, which leads to a proposal for an approach to exegesis that integrates elements of canonical hermeneutics, ecumenical hermeneutics, and intercultural perspectives.