Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
With the growth of the Internet and electronics commerce, an unprecedented amount of product and price information is now easily accessible to potential buyers, allowing online shoppers to easily obtain product information and compare vendor prices. The addition of search engines, infomediaries and shopbots further reduces buyer search costs and makes comparison shopping possible on scales never before imagined. Bakos (1998) notes that Internet-base electronic marketplaces leverage information technology to match buyers and sellers and facilitate the exchange of information, goods, services and payments associated with market transactions with increased effectiveness and reduced transaction costs, resulting in more efficient, friction-free markets. This dissertation analyzes several frictions and the possible ameliorating impact of trust-inducing mechanisms in these electronic markets.