Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Contrary to what their oppressive design would lead us to believe, might structures of imprisonment actually incite humour? Starting from the most obvious areas of imprisonment (war camps, prison cells) and moving to the less obvious (masks, bodies), Framing Literary Humourdemonstrates how 20th-century humour in theory and in fiction cannot be fully understood without a careful look at its connection with the notion of imprisonment.
Understanding imprisonment as a concrete spatial setting or a metaphorical image, Jeanne Mathieu-Lessard analyses selected works of Romain Gary, Giovannino Guareschi, Wyndham Lewis, Vladimir Nabokov and Luigi Pirandello to reconfigure confinement as an essential structural condition for the emergence of humour.