Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The years between the publication of Mary Wollstonecraft's Vindication of the Rights of Woman (1792) and of John Stuart Mill's essay On the Subjection of Women (1869) - a crucial phase in the emancipation movement - also saw the emergence of England's greatest women writers, whose response to the flux of new ideas as revealed in many outstanding works of fiction Dr Mews here examines. The central chapters of the book take the form of a perceptive and humane analysis of the way in which the greater women novelists conceived the role of women, on the one hand as young girls, wives and mothers, on the other as individuals standing alone in spinsterhood, as teachers or artists. The writers examined in detail are Fanny Burney, Maria Edgeworth, Jane Austen, the Brontë sisters, Elizabeth Gaskell, and George Eliot. Such a comprehensive study has not been attempted before. It throws light not only on the novel and the novelist in society but also on the transmutation of deeply felt experience into creative work.