Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Bangladesh's capital city Dhaka is one of the world's fastest growing cities, passing from a population of one million to twelve million people in its extended area within three decades (1970-2000). This confronts its inhabitants, observers as well as planners with contradictions that ask for redefining our ways of living in and thinking about the city. In particular, Western conceptions of public space and urban societies are challenged by a symptomatic fragmentation. This empirical study observes the megacity's everyday spaces and situations directly and with a non-generalising approach. By means of ethnographic field research it describes the production of "enriched" or multifunctional spaces through everyday life practices, recognising in the inhabitants' appropriation and adaptation processes a potential for sustainable mixed forms of urban development. For the first time, Henri Lefebvre's theory of production of space is applied with all of its implications to an empirical study. City and urbanity emerge then as the result of three continuously interacting and interdependent production processes: physical, mental and social.