Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book takes a unique approach to the study of folk music in Central Europe. Through an analysis of this cultural tradition, and of how words and ideas that were first introduced in Latin Antiquity became increasingly cultivated, refined, and established in the centuries that followed, the volume also questions present-day studies of sound and its organization into the field of so-called 'folk music'. In so doing, it breaks down boundaries that separate historical studies from ethnomusicology, and sheds light on what music continues to mean in daily life. While the focus is primarily on Central European folk music, and in particular on material found in the Hungarian archives, the approach taken here also points to a fruitful comparative methodology that could be employed on a larger scale, enabling scholars to consider broader chronological and geographical contexts.