Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The aim of this book is to deepen our understanding of financial crimes as phenomena. It uses concepts of existential philosophies that are relevant to dissecting the phenomenon of financial crimes. With the help of these concepts, the book makes clear what the impact of financial crimes is on the way a human being defines himself or the way he focuses on a given notion of humankind. The book unveils how the growth of financial crimes has contributed to the increase of the anthropological gap, and how the phenomenon of financial crimes now distorts the way we understand humankind. Using the existential philosophies of Kierkegaard, Nietzsche, Jaspers, Buber, Heidegger, and Marcel, the book sheds light on how these philosophies can help to better perceive and describe financial crimes. Next it looks at prevention strategies from an organizational perspective, using concepts of Sartre, Gadamer and Tillich. The book provides readers with existential principles that will help them be more efficient when they have to design and implement prevention strategies against corporate crime.