Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The father is an enduring and iconic figure in Hollywood cinema and in the 1990s, narratives of redemptive fatherhood featured prominently in some of the decade's most popular films like Kindergarten Cop(1990), Mrs Doubtfire(1993), Jurassic Park (1993) and The Lion King(1994). Interpreting such films through the lens of feminist and queer theory, along with masculinity studies and psychoanalysis, Katie Barnett offers an insightful and interdisciplinary discussion of cinematic fathers. Barnett reveals that the father figure is often portrayed as one that invests in and is part of a discourse of reproductive futurism. This plays out across a range of genres including rom-coms, fantasy, sci-fi, drama, and disaster. By exploring both blockbuster and more low-budget films of the 1990s, Barnett explores the figure of the father against the crisis of masculinity in the United States, and indeed more globally, at this time.