Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Argumentation is one of the cultural key techniques, required to take part in public discourse. This study examined if and how upper secondary school students are able to argue in writing regarding the subject creation and evolution. In cooperation with the Department of Biology Education (IPN Kiel and University of Potsdam) students arguments were levied empitically and identified with quality content analysis. As a result religious education consequences for a youth theology were formulated. Dieser Titel erscheint auch als Open-Access-Publikation. Nach dem Erscheinungstermin werden Sie hier den Titel kostenlos zum Download finden. Argumentieren ist eine der entscheidenden Kulturtechniken zur Teilhabe am offentlichen Diskurs. In der vorliegenden Studie wird untersucht, ob und wie SchulerInnen der gymnasialen Oberstufe zum Thema Schopfung und Evolution schriftlich argumentieren. In Kooperation mit der Didaktik der Biologie (IPN Kiel und Universitat Potsdam) wurde das Argumentationspotential 16-18-Jahriger empirisch erhoben und qualitativ ausgewertet. Nach Auswertung der Daten konnen religionspadagogische Konsequenzen fur eine Jugendtheologie formuliert werden.