Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From the late seventeenth through the mid-eighteenth centuries, large-scale Italian frescoes soared in popularity as nobles in the German principalities of the Holy Roman Empire constructed new palaces at an unprecedented rate. They competed with one another to produce lavish decorative schemes that expressed their claim to princely power and political authority. Whereas previous art historians have primarily focused on iconographic and stylistic issues and generally treated these programs as individual commissions of regional courts, this book places the works of art within their broad cultural and historical contexts during the Enlightenment. This monograph explains how rulers gradually shifted from emphasizing military heroism to stressing their cultivation of the arts and sciences, and addresses how expressing membership in a specifically European civilization emerged as an integral visual theme and a key ambition of the German nobility.