Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since the beginnings of African cinema, the realm of beauty on screen has been treated with suspicion by directors and critics alike. James S. Williams explores an exciting new generation of African directors, including Abderrahmane Sissako, Mahamat-Saleh Haroun, Fanta Régina Nacro, Alain Gomis, Newton I. Aduaka, Jean-Pierre Bekolo and Mati Diop, who have begun to reassess and embrace the concept of cinematic beauty by not reducing it to ideological critique or the old ideals of pan-Africanism. Locating the aesthetic within a range of critical fields - the rupturing of narrative spectacle and violence by montage, the archives of the everyday in the 'afropolis', the plurivocal mysteries of sound and language, male intimacy and desire, the borderzones of migration and transcultural drift - this study reveals the possibility for new, non-conceptual kinds of beauty in African cinema: abstract, material, migrant, erotic, convulsive, queer. Through close readings of key works such as Life on Earth (1998), The Night of Truth (2004), Bamako (2006), Daratt (Dry Season) (2006), A Screaming Man (2010), Tey (Today) (2012), The Pirogue (2012), Mille soleils (2013) and Timbuktu (2014), Williams argues that contemporary African filmmakers are proposing propitious, ethical forms of relationality and intersubjectivity. These stimulate new modes of cultural resistance and transformation that serve to redefine the transnational and the cosmopolitan as well as the very notion of the political in postcolonial art cinema.