Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It has been suggested, that cognitive constructs that have emerged in recent literature provide a more "promising approach" to entrepreneurship research (De Noble et al., 1999). The purpose of this study was to examine the role of entrepreneurial cognition in the context of opportunity recognition and new venture creation. Since high self-efficacy appears to be one characteristic strongly linked to entrepreneurial pursuits' (Markman et al. 2002, p. 162), this study tested Boyd and Vozikis (1994) theory, which relates entrepreneurial self-efficacy (ESE) to entrepreneurial intentions and actions, in an Irish context. A national web/postal survey of Irish business executives (n = 1,136) employed pre-tested scales for measuring self-efficacy: the general self- efficacy scale (GSE) (Schwarzer and Jerusalem 1993); and the entrepreneurial self-efficacy (ESE) (De Noble et al. 1999). The evidence suggests that self- efficacy has an important influence on entrepreneurial intentions and actions.