Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Professional palliative care not only involves providing demanding medical and nursing care for clients, but is also emotionally burdensome for everyone involved. Worries, fears, hopelessness, despair and hatred may be expressed both verbally and non-verbally, creating a strained atmosphere. How should staff, relatives and clients speak to each other, what is the best way of dealing with the situation? The Rosenberg approach to empathetic communication offers essential ideas and specific aids by enabling us to recognize needs and wishes and find new ways of living together. This volume develops the concept of ?nonviolent communication= for practical application in the field of palliative care. On the basis of examples drawn from real life, it becomes clear that everyone involved is able to benefit. Nonviolent communication requires nothing less than a ?change in behavior= & a difficult journey, but rewarding nevertheless, especially in the field of palliative care.