Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The book uses the 2003 Mongolian Living Standard Measurement Survey and 2004 Informal Sector Household Survey in Mongolia and 1999, 2003 and 2007 Tajik Living Standard Surveys data on earnings, years of schooling and highest educational attainment to compute the rates of returns to schooling and all levels of educational qualifications for wage earners and self-employed individuals aged 15-65 by gender, generation, marital status, ethnicity, location, sectors and firms ownership in Mongolia and Tajikistan. The study estimates the Mincerian wage equation taking into account endogeniety and sample selection bias. Furthermore, this dissertation research explores how returns to schooling differ for individuals in the lower, medium and upper part of the wage distribution using quantile regression methodology and to what extent education exacerbates or reduces inequality in wages in Mongolia and Tajikistan. The estimated rate of return to schooling for Mongolia in the early 2000s ranged from 5.6 percent to 6.5 percent for wage earners and over 7 percent for self-employed individuals.