Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Who were the pioneers who first thought of radio as an art form, who debated how to write and perform for radio, who discussed radio's social and political dimensions? Spanning from 1924 to 1938, this anthology brings together long-forgotten texts on sound, listening and writing by radio enthusiasts, journalists, actors, radio producers and literary authors who conceptualised the new radio aesthetic between the two world wars and reflected on radio's future, as a medium requiring the invention of a new literature, new modes of performance and new ways of listening. The texts included here, drawn from British, French, German and Italian radio cultures, are representative of important pan-European debates about radio's potential at a critical moment in its history. Together, they shed light on ideas that shaped not only the emergence of radio drama, sound art and reportage, but radio as we know it today.