Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Despite her prolific output, ageless writer and wit Dorothy Parker (1893-1967) never penned an autobiography (although if she had, she said that it would have been titled Mongrel). Combing through her stories, poems, articles, reviews, correspondence, and even her rare journalism and song lyrics, editor Barry Day has selected and arranged passages that describe her life and its preoccupations-urban living, the theater and cinema, the battle of the sexes, and death by dissipation. Best known for her scathing pieces for the New Yorker and her membership in the Algonquin Round Table ("The greatest collection of unsaleable wit in America."), Parker filled her work with a unique mix of fearlessness, melancholy, savvy, and hope. In Dorothy Parker, the irrepressible writer addresses: her early career writing for magazines; her championing of social causes such as integration; and the obsession with suicide that became another drama ("Scratch an actor...and you'll find an actress."), literature ("This is not a novel to be tossed aside lightly. It should be thrown with great force.") and much more.