Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The History curriculum in schools adopts a grand narrative approach that pushes the history of the non-dominant to the margins and even to obscurity. To secure an authentic approach to Black history, the authors have developed an enquiry-based approach that gives teachers the knowledge and confidence to teach the History curriculum inclusively.
The book presents five discrete enquiries. Of three on African-American history, the first deals with the Civil Rights movement, asking why Robert E. Williams has been forgotten. A chapter takes teachers up to Obama's time, and a third, written by Jenice Lewis, describes how the US program, Teaching for Change, has pioneered work that imbues history teaching with justice.
The two chapters on British Black history tackle the issue of invisibility, asking why Somali people decided to unpack their bags in Britain; and why Claudia Jones, founder of the first Black journal in England, and founder of the world-famous Notting Hill Carnival has no memorial plaque outside her house in England nor in her homeland. One chapter on African history looks at African Empires and the Transatlantic Slave Trade, and one looks - sideways - at apartheid in South Africa.