Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In his notebook, Bruno Bosteels questions the relationship between art and ideology. He suggests an analogy between dream work and art, as the first draws attention to the "reflexive gestures" of and assumptions about art. Against the conception that art per se is equal to deliverance, trespassing, and resistance, Bosteels draws a theoretical outline of the ideology of art and asks whether, instead of its overestimated political subversion, "artistic freedom" could serve as a model for the ideological inscription of the individual into existing structures of society. With the help of Louis Althusser, Jacques Rancière, and Jean-François Lyotard, he analyzes how art is bound up with the ruling order and a temporary hallucinatory satisfaction. Bruno Bosteels ( 1967) is Professor of Romance Studies and Comparative Literature at Cornell University, Ithaca, New York.