Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Reformation and the impact of the Renaissance were almost simultaneous in England. So the English versions of the Bible appeared at much the same time as the new, worldly forms of verse and drama. It was not long before serious-minded poets and playwrights used the Bible thus made available for new forms of religious verse. There was an important but neglected succession of writers who did this, culminating in Milton. The forms involved include the sonnet, the miniature epic and the popular drama. Miss Campbell treats both dramatic and non-dramatic literature. She shows that both kinds were new and not prolongations of medieval forms: the 'divine' lyric is a counterpart of the new secular lyric, and professedly hostile to it; and the 'divine' drama is an adaptation of current popular forms and not a development of the mystery play.