Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book tried to investigate the potentials, trends and challenges of digital film in Bangladesh. The study has studied four digital films as cases to understand the digital film situation in Bangladesh. However, the theoretical notions by Walter Benjamin (1936) and Samira Makhmalbaf (2000) were instructive in guiding this study. According to their approach, new technological art medium always liberate and democratize art forms. Enthusiasts indicate that new filmmakers will embrace digital film as the preferred format and create a new cinema tradition in Bangladesh. Responding to that euphoria of technological liberty, this study has examined the potentials of digital cinema in Bangladesh, the trends of existing digital filmmaking practices and problems of digital cinema in Bangladesh. After in-depth analysis and discussion, this study suggests how to progress digital filmmaking practices in Bangladesh.