Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How does musical harmony engage listeners in relations of desire? Where does this desire come from? Author Kenneth Smith seeks to answer these questions by analyzing works from the turn of the twentieth- century that are both harmonically enriched and psychologically complex. Desire in Chromatic Harmony yields a new theory of how chromatic chord progressions direct the listener on intricate journeys through harmonic space, mirroring the tensions of the psyche found in Schopenhauer, Freud, Lacan, Lyotard, and Deleuze. Smith extends this mode of enquiry into sophisticated music theory, while exploring philosophically engaged European and American composers such as Richard Strauss, Alexander Skryabin, Josef Suk, Charles Ives, and Aaron Copland. Focusing on harmony and chord progression, the book drills down into the diatonic undercurrent beneath densely chromatic and dissonant surfaces. From the obsession with death and mourning in Suk's asrael Symphony to an exploration of "perversion" in Strauss's elektra; from the Sufi mysticism of Szymanowski's Song of the Night to the failed fantasy of the American dream in Copland's The Tender Land, Desire in Chromatic Harmony cuts a path through the dense forests of chromatic complexity, revealing the psychological make-up of post-Wagnerian psychodynamic music.