Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De strategie van de kreeft Van optimaliseren naar echt vernieuwen Iedere organisatie wil ook over vijf jaar nog bestaan, en het liefst nog succesvoller zijn dan nu. Dat gaat niet vanzelf, dus worden er talloze plannen gemaakt en strategie?n bedacht. Maar waarom mislukken die zo vaak? Waarom is het zo moeilijk om echt te vernieuwen? Waarom blijft het bijna altijd stokken bij het optimaliseren van bestaande processen, producten of diensten? En belangrijker nog: hoe doorbreken we dit nou? De strategie van de kreeft laat overtuigend zien dat je alleen echt kunt veranderen en vernieuwen als je een oncomfortabel gevoel weet te cre?ren, het vernieuwingsproces apart organiseert en durft te kannibaliseren. Precies zoals een kreeft doet als hij wil groeien. Zijn pantser groeit immers niet met hem mee, en om voort te kunnen leven moet hij dat van zich af schudden, een nieuw pantser laten groeien en het oude opeten zodat het nieuwe zich sneller ontwikkelt. Een prachtige metafoor die n op n toe te passen is op organisaties. * Cre?er in vijf stappen een echte innovatiedynamiek. * Leer hoe je ruimte in je organisatie cre?ert voor ?chte vernieuwing. Over de auteurs Yousri Mandour is partner bij ICSB Marketing en Strategie en docent op Nyenrode voor diverse executive programma's. Samen met Dorien van der Heijden schreef hij eerder Zo vernieuw je je businessmodel en Doelgericht Vernieuwen. Dorien van der Heijden is partner bij ICSB Marketing en Strategie. Ze begeleidt organisaties bij het maken van strategische keuzes, het uitwerken van werkbare plannen en implementatie in de praktijk. Sven Turnhout is directeur-bestuurder van h?t landelijke kenniscentrum voor woningcorporaties KWH. Hij doceert hij aan de Masteropleiding Management & Innovatie en is toezichthouder bij een zorgorganisatie en woningcorporatie. [quote] Bevrijd je uit het keurslijf van het succes van vandaag! Uitvoering: Flexcover Omvang: 200 pagina's Auteurs: Mandour, Hermans, Turnhout Formaat: 15 x 23 cm ISBN: 9789089655110 NUR: 801 THEMA: KJC, KJD, KJM Prijs: ? 29,99 Verschijnt: September 2020