Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A major study of the Divine Comedy, this book offers an interesting perspective on Dante's representation of the afterlife. Alison Morgan departs from the conventional critical emphasis on Dante's place in relation to learned traditions by undertaking a thorough examination of the poem in the context of popular beliefs. Her principal sources are thus not the highly literary texts (such as Virgil's Aeneid or Thomas Aquinas's Summa Theologiae) which have become a familiar context for the poem, but rather visions of the Other World found in popular writings, painting and sculpture from the centuries leading up to its composition. The book will be of interest to non-specialists in addition to scholars of Dante, since it offers a clear preliminary account of the Other World tradition, a chronology of its principal representations and summaries of the major texts. Fully illustrated throughout, it integrates with the literary and theological aspects of Dante's heritage the important but often neglected dimension of art history.