Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The book presents a systematic method of interpreting Shakespeare film adaptations based on their cinematic genres. Its approach is both scholarly and reader-friendly, and its subject is fundamentally interdisciplinary, combining the findings of Shakespeare scholarship with film and media studies, particularly genre theory. The book is organised into six large chapters, discussing films that form broad generic groups. Part I looks at three genres from the classical Hollywood era (western, melodrama and gangster-noir), while Part II deals with three contemporary blockbuster genres (teen film, undead horror and biopic). Beside a few better-known examples of mainstream cinema, the volume also highlights the Shakespearean elements in several nearly forgotten films, bringing them back to critical attention.