Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Este libro se fundamenta en la psicología clínica y en la terapia de artes creativas para identificar cuatro operaciones que realizaban los vencidos al cantar con la Piquer en la radio: " hacían el papel " de un personaje ficticio, participaban en un " ritual " , creaban una " narrativa " y creaban " música " . El libro analiza en detalle seis de las coplas más famosas de la Piquer a la luz de medidas específicas de la represión franquista. La autora propone que al cantar estas coplas con la radio durante décadas, los vencidos pudieron elaborar clandestinamente el duelo, aprendieron recursos para sobrellevar el terror, pudieron recuperarse lentamente del trauma y recuperaron la dignidad personal. Finalmente, propone que en los años cuarenta, estas coplas cumplieron una función simbólica análoga a la que hoy tienen las exhumaciones de las fosas comunes: permitían a los vencidos elaborar sin peligro un duelo prohibido por el régimen y declarar su lealtad a la memoria de los fusilados que el régimen intentaba borrar.