Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Islamophobia is one of the most prevalent forms of prejudice in the world today. This timely book reveals the way in which Islamophobia's pervasive power is being met with responses that challenge it and the worldview on which it rests. The volume breaks new ground by outlining the characteristics of contemporary Islamophobia across a range of political, historic, and cultural public debates in Europe and the United States. Chapters examine issues such as: how anti-Muslim prejudice facilitates questionable foreign and domestic policies of Western governments; the tangible presence of anti-Muslim bias in media and the arts including a critique of the global blockbuster fantasy series Game of Thrones; youth activism in response to securitised Islamophobia in education; and activist forms of Muslim self-fashioning including Islamic feminism, visual art and comic strip superheroes in popular culture and new media. Drawing on contributions from experts in history, sociology, and literature, the book brings together interdisciplinary perspectives from culture and the arts as well as political and policy reflections. It argues for an inclusive cultural dialogue through which misrepresentation and institutionalised Islamophobia can be challenged.