Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The volume addresses the issue of the faculty of language as a biocognitive phenomenon dealing with diverse aspects related to the category of prepositions on the basis of examples from selected languages. The choice of this category was determined by the highly polysemous and fuzzy nature of prepositions. Based on the empirical evidence concerning selected prepositions of some Slavic, German and Romance languages, individual chapters discuss (i) the status of the case assigned by a preposition, (ii) learning and processing of prepositions, (iii) prototypes and metaphorical extensions, (iv) axiology and valuation as well as (v) category overlap. The volume brings together the generative and cognitive perspectives, both usually treated as opposing, by demonstrating the central role of conceptualisation seen as a multisensory phenomenon including emotions in the faculty of language highlighting the notion of embodiment.