Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Are there comic elements in the writings of Franz Kafka? Most people associate Kafka with a nightmarish world devoid of feelings and understanding, full of anonymity and bureaucracy - what is actually called Kafkaesque in the English language. But when Kafka read his works aloud for his friends, they were all laughing madly, and Kafka himself was laughing so much he could hardly read any further. This monograph examines to what extent Kafka's writings could be called comic, if the comic elements provoke a kind-hearted laughter or a vicious one, what different kinds of comedy there is and how one could best define this comedy. The examples are mainly taken from Kafka's last (and by many regarded as his best) novel, Das Schloß, and as a basis for the definition of comedy the author has chosen Nobel prize winner Henri Bergson's study le Rire.