Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cinema by Other Means explores avant-garde endeavors to practice the cinema by using the materials and the techniques different from those commonly associated with the cinematographic apparatus. Using examples from both the historical and the post-war avant-garde -- Dada, Surrealism, Letterism, "structural-materialist" film, and more -- Pavle Levi reveals a range of peculiar and imaginative ways in which filmmakers, artists, and writers have pondered and created, performed and transformed, the "movies" with or without directly grounding their work in the materials of film. The study considers artists and theorists from all over Europe --- France, Italy, Soviet Union, Germany, Hungary -- but it particularly foregrounds the context of the Yugoslav avant-garde. Cinema by Other Means offers the English-language reader a thorough explication of an assortment of distinctly Yugoslav artistic phenomena, such as the Zenithist cine-writings of the 1920s, the proto-structural Antifilm movement of the early 1960s, and the "ortho-dialectical" film-poetry of the 1970s.