Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This Element draws on the transdisciplinary field of agroecology to clarify and deepen Catholic social teaching's natural law ethic. In response to the ecological crisis, social teaching has begun to appeal to ecology and the exemplarity of natural ecosystems to foster care of creation. Some have criticized this natural law ethic, along with its invocations of balance and harmony, as overly idealized, advocating instead for an alternative view in which ecological dynamism and ambiguity preclude appeals to ecology for guidance. While sympathizing with these criticisms, this Element offers a different way forward, contending that social teaching's natural law ethic should be revised rather than abandoned. Agroecology displays an approach to tilling and keeping the earth that accommodates dynamism and ambiguity, while also discerning ecological principles and processes that are mimicked agriculturally. In short, this Element argues that engaging agroecology can help social teaching clarify, concretize, and deepen its understanding of natural law.