Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ingratiation has been investigated from the Western perspective known as impression management perspective. However, ingratiation is culture-specific. Thus, the book argues that the impression management perspective does not capture the whole meanings and the essence of ingratiation in Chinese societies. In order to overcome the limitation in the literature, the book proposes a guanxi perspective to study Chinese ingratiation, because the guanxi perspective is a theoretical perspective developed to examine Chinese social behaviors. Its concepts, theories, and analyses are situated and embedded in Chinese sociocultural contexts. The high indigenous compatibility of the perspective provides a good theoretical framework in examining many Chinese social, psychological, and behavioral phenomena. On the basis of the guanxi perspective, the book conceptually and empirically analyzes Chinese ingratiation. The book suggests that ingratiation is a set of behaviors for developing and maintaining guanxi through renqing (Chinese concept of favor), mianzi (Chinese concept of face), and attraction in Chinese societies. Thus, Chinese ingratiation is regarded as guanxi management.