Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This series of three volumes provides a groundbreaking study of the work of many of the most innovative and important British theatre companies from 1965 to the present. Each volume provides a survey of the political and cultural context; an extensive survey of the variety of theatre companies from the period, and detailed case studies of six of the major companies drawing on the Arts Council Archives to trace the impact of funding on the work produced.
1965-1979, covers the period often accepted as the 'golden age' of British Fringe companies, looking at the birth of companies concerned with touring their work to an ever-expanding circuit of 'alternative' performance venues.
Leading academics provide case studies of six of the most important companies, including:
* CAST, by Bill McDonnell (University of Sheffield, UK) * The People Show, by Grant Tyler Peterson (Brunel University London, UK) * Portable Theatre, by Chris Megson (Royal Holloway, University of London, UK) * Pip Simmons Theatre Group, by Kate Dorney (The Victoria and Albert Museum, UK) * Welfare State International, by Gillian Whitely (Loughborough University, UK) * 7:84 Theatre Companies, by David Pattie (University of Chester, UK).