Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How are objects central to the formation of individuals, their communities, and their liberties? What role do objects play as they move between societies and their different systems of value as commodities, as charms, as gifts, as trophies, or as curses? Nineteenth-century British authors attempting to transport narrative realism to the colonies confronted such questions directly and indirectly as they struggled to represent competing forms of material investment that characterized colonial and postcolonial life in Africa. Reading works by authors from Joseph Conrad and Mary Kingsley to Anna Howarth and Olive Schreiner against nineteenth-century African essays, folklore, visual arts, and recorded testimonies, this new study considers how conflicts over the material world impacted literary realism in colonial Africa. These conflicts highlight tensions between Victorian and African perceptions of objects and practices of exchange, while directing our attention toward alternate histories and stories yet to be told.