Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The present volume is a pioneering study of the development of Islamic traditions of learning in 20th century Zanzibar and the role of Muslim scholars in society and politics, based on extensive fieldwork and archival research in Zanzibar (2001-2007). The volume highlights the dynamics of Muslim traditions of reform in pre-colonial, colonial and post-colonial Zanzibar, focussing on the contribution of Sufi scholars (Qādiriyya, ʿAlawiyya) as well as Muslim reformers (modernists, activists, anṣār al-sunna) to Islamic education. It examines several types of Islamic schools (Qurʾānic schools, madāris and "Islamic institutes") as well as the emergence of the discipline of "Islamic Religious Instruction" in colonial government schools. The volume argues that dynamics of cooperation between religious scholars and the British administration defined both form and content of Islamic education in the colonial period (1890-1963). The revolution of 1964 led to the marginalization of established traditions of Islamic education and encouraged the development of Muslim activist movements which have started to challenge state informed institutions of learning.