Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Over the past fifty years, Oman has seen significant economic, social, and cultural transformation, with music playing a growing role in public life. Despite state support, music remains a controversial subject within Omani society, shaped by traditional Islamic values and socio-cultural norms.This study explores the motivations of Omani music students - their reasons for pursuing a degree in music and their attitudes towards learning and practising. Grounded in Self-Determination Theory, it shows that while students' decisions to study music were often influenced by extrinsic factors, their musical engagement was marked by autonomous forms of motivation. By examining the complex and dynamic interplay between personal interests, socio-economic conditions, family influences, and institutional environments, this study offers a nuanced, context-sensitive view of musical motivation in Oman, contributing to broader discussions on music education and motivation in non-Western settings.