Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume explores a wide range of Victorian texts, including novels, poems, sermons, and some less easily categorized writings, in terms of their use of language and imagery suggestive of the Apocalypse. The focus is less upon the conscious or deliberate use of the Apocalypse as a source of sublime metaphors or as a guide to cultural decline than on the ways in which certain tropes recur in the writings of the period. These can be characterized in terms of oppositions that both structure apocalyptic literature and characterize much Victorian writing: human/inhuman, desert/city, veiled/revealed, time/the eternal, this world/other world. The book sets out to show that what might be called a cultural affinity exists between the writing of the Victorian era and apocalyptic literature, and to argue that such a relationship was unavoidable for a society steeped in the bible as it confronted dramatic changes in its relationships with nature, God, and time.