Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Figure I and Figure II are two young women who immediately confuse the viewer. Figure I is photographed against a neutral background, striking various different poses and dressed in an assortment of clothes that make it impossible to ascribe her a fixed role. Depending on which photograph you are looking at, the figure may look more female or more male -- there is no way to resolve the ambiguity. The same is true for Figure II: she stands in front of a lamella curtain, trying on a tube cowl. As with Figure I, there can be no clear-cut role assignment, which is the effect Steinbach is striving for. His two black-and-white portrait series ask the viewer to look carefully and make comparisons -- reminiscent of Marianne Wex's photo studies. The artist plays with the gestural language of fashion photography, which he repeatedly subverts, paring away at the image to reveal the residual identities of his models.