Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In response to the theme of the 2016 Venice Biennial, Portugal presented a site-specific pavilion occupying an urban front in the midst of physical and social regeneration on Giudecca, an archipelago just south of Venice. The pavilion exhibited four works by Pritzger Prize winner Álvaro Siza (born 1933) on the theme of social housing--Campo di Marte (Venice), Schilderswijk (The Hague), Schlesisches Tor (Berlin) and Bairro da Bouça (Porto)--revealing his collaborative experience with the local inhabitants and unique understanding of the European city and citizenship. These projects resulted in the creation of neighborhood spaces aimed at a more tolerant, multicultural society, a subject important to the current European political agenda. This book unveils the curatorial process and the display of these works in Venice. Included are images of Siza's recent visits to the neighborhoods, plus a presentation of the changes triggered by immigration, ghettoization, gentrification and "touristification."