Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume, first published in 1978, looks at the fascinating literary links of the African diaspora in Harlem, Cuba and Haiti. Eldred Jones outlines in his Editorial the impact of the pride in connections with an African past as "one of the great transformations of modern times". The impact on writing moved in all directions and comparisons in this volume are made between Wole Soyinka and Leroi Jones, and between African and Irish Nationalist writing. Among the contributions are articles on the American background to Ayi Kwei Armah's Why Are We So Blest?, the African elements of Cuban literature, and an analysis of the early works and later crime fiction of Chester Himes. The Reviews include Kadiatu Sesay on Ekwensi and Okpwewho, Maryse Condé on Sembene Ousmane's Xala and Eustace Palmer on Meja Mwangi's Going Down River Road and Nuruddin Farah's Naked Needle