Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What relationships are there between words and images, between the speakable and the visible? How do readers recognize or invent the meaning of a story? How do memory and history, fact and fiction mesh? And what emotional ties or breaks result from the sense of pleasure taken in the text that comes about during the act of reading?
With his art, Alejandro Cesarco ( 1975 in Montevideo, Uruguay) invokes the legacy of international Conceptual Art, of language- and literature-based compositions by such artists as Marcel Broodthaers or Lawrence Weiner, as well as of works by Félix González-Torres or Louise Lawler, to mention just a few examples. His text works, photographs, collages, films, artists books, and installations call concepts of authorship and subjectivity into question, and contain both autobiographical as well as literary references. Cesarco sets out to explore the emotional dynamics in interpersonal relationships and gender-specific role distribution by verbal means. In the process, the potential offered by narration, translation, and reference to history is of central importance.