Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Japan's classical tradition underpinned almost every area of cultural production throughout the early modern or Edo period (1615-1868). This book offers the first in-depth account of three aesthetic strategies--unexpected juxtaposition (mitate), casual adaptation (yatsushi) and modern standards of style (fūryū)--that shaped the way Edo popular culture and particularly the Floating World absorbed and responded to this force of cultural authority. Combining visual, documentary and literary evidence, Alfred Haft here explores why the three strategies were central to the life of the Floating World, how they expanded the conceptual range of the popular woodblock print (ukiyo-e), and what they reveal about the role of humor in the Floating World's relationship with established society. Through a critical analysis of prints by major artists such as Harunobu, Koryūsai, Utamaro, Eishi and Hiroshige, Aesthetic Strategies of the Floating World shows how the strategies made ukiyo-e not merely the by-product of a demimonde, but an agent in the social and cultural politics of their time.