Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In what was a golden age of British advertising, the notion of the 'peacock male' was a strong theme in fashion promotion, reflecting a new affluence and the emergence of stylish youth cultures. Based on a detailed study of rich archival material, this pioneering study examines the production, circulation and consumption of print, television and cinema publicity for men's clothing in Britain during the second half of the twentieth century.
The study explores design issues and period style in advertising, the role of market research and consumer psychology in determining target audiences, the idea of the 'new man' in representing fashionable masculinities, and the various ways that menswear retailers and brands dealt with sex and gender, race, class and age.
From y-fronts to Austin Reed suits to Levi's jeans, menswear advertising epitomised the themes, stereotypes, contradictions and ambiguities of masculinity in an age of great social change. This meticulously researched and detailed work of scholarship will be essential reading for students and scholars of fashion, history, sociology, advertising, media, cultural and gender studies.