Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Piety is often regarded with a pejorative bias: a "pious" person is thought to be overly religious, supercilious even. Yet historically the concept of piety has played an important role in Christian theology and practice. For Abraham Heschel, piety describes the contours of a life compatible with God's presence. While much has been made of Heschel's concept of pathos, relatively little attention has been given to the pivotal role of piety in his thought, with the result that the larger methodological implications of his work for both Jewish and Christian theology have been overlooked.
Grounding Heschel's work in Husserl, Dilthey, Schiller and Heidegger, the book explores his phenomenological method of "penetrating the consciousness of the pious person in order to perceive the divine reality behind it." The book goes on to consider the significance of Heschel's methodology in view of the theocentric ethics of Gustafson and Hauerwas and the post-modern context reflected in the works of Levinas, Vattimo, Marion and the Radical Orthodoxy movement.