Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Based on the analysis of 52 conversion narratives to various religious groups, A New Model of Religious Conversion utilizes case studies for comparison of converts' backgrounds, network influence, and conversion narratives. The author convincingly illustrates a "fit" between the converts' background and the religion they convert to, such as between disorganized family backgrounds and highly structured religions. Conversely, those from highly structured backgrounds often convert to more "open" groups. The book also makes it clear that not all conversions are influenced by networks or align themselves with a social constructivist view of a conversion as an "account." Taking converts' trajectories seriously, the author makes a strong case for the application of biographical sociology to the study of conversion and (American) sociology overall.