• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Mens & Gezondheid
  3. Opvoeding & Onderwijs
  4. Onderwijs & Scholen
  5. A Cultural-Historical Study of Children Learning Science

A Cultural-Historical Study of Children Learning Science

Foregrounding Affective Imagination in Play-Based Settings

Marilyn Fleer, Niklas Pramling
Paperback | Engels | Cultural Studies of Science Education | nr. 11
€ 105,59
+ 211 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book moves beyond the traditional constructivist and social-constructivist view of learning and development in science. It draws upon cultural-historical theory in order to theorise early childhood science education in relation to our currently globalised education contexts. The book argues that concept development in science for young children can be better theorised by using Vygotsky's concept of Imagination and creativity, Vygotsky's theory of play, and his work on higher mental functions, particularly the concept of inter and intrapsychological functioning. Key concepts are extracted from the theoretical section of the book and used as categories for analysis in presenting evidence and new ideas in the second section of the book. In this second part of the book, the authors examine how science knowledge has been constructed within particular countries around the globe, where empirical research in early childhood science education has occurred. The third part of the book examines the nature of the encounter between the teacher and the child during science learning and teaching. In the final part of the book the authors look closely at the range of models and approaches to the teaching of early childhood science that have been made available to early childhood teachers to guide their planning and teaching. They conclude the book with a theoretical discussion of the cultural-historical foundation for early childhood science education, followed by a model of teaching scientific concepts to young children in play-based settings, including homes and community contexts.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
213
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 11

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789402405767
Verschijningsdatum:
10/09/2016
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
335 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 211 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Suske en Wiske & Jommeke trakteren

Koop hun avonturen nu voor slechts € 5!
CADEAU
actie strips
CADEAU

Alleen in onze winkels: Gratis Murdle boekje vol moordmysteries

bij een aankoop tijdens Weekend van de Klant (OP=OP!)
CADEAU
actie weekend van de klant
CADEAU

Een goed verhaal is geld waard

Krijg nu een € 4 voucher bij elke aankoop vanaf € 40
CADEAU
Terugkeeractie
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.