Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book presents a critical analysis of the language surrounding Violence against Women and Girls (VAWG), demonstrating how discourse can both sustain harm and serve as a catalyst for healing and change. Grounded in Critical Discourse Analysis (CDA), it examines the "DARVO" tactic--Deny, Attack, Reverse Victim and Offender (Freyd, 1997)--a manipulative strategy used by perpetrators to evade accountability, silence survivors, and reinforce a culture of victim-blaming. Through detailed case studies, the book uncovers the broader societal structures that enable and normalise these behaviours. To counteract these harmful dynamics, the author introduces the concept of "institutional courage" (Freyd, 1997), providing a framework for institutions to respond more effectively and empathetically to VAWG. Ultimately, the book advocates for a shift in both individual and institutional responses, urging a collective commitment to challenge DARVO and adopt institutional courage in the fight against VAWG. This work will be of particular interest to scholars, practitioners, and students across Linguistics, Women's and Gender Studies, Sociology, and Institutional Discourse.