Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 1829, botany had much to prove. A prominent lecturer, John Lindley, noted that 'it has been very much the fashion of late years, in this country, to undervalue the importance of this science, and to consider it an amusement for ladies rather than an occupation for the serious thoughts of man'. In the three documents reissued here, Cambridge botany professor John Stevens Henslow (1796-1861) demonstrates the exacting standards of his course. The work contains an 1829 catalogue of British plants, the skeleton structure of sixteen lectures for 1833 and an 1851 list of potential examination questions. Students were expected to differentiate between 'an indefinite and a definite inflorescence', to recognise 'albuminous seeds', and describe 'nectariferous appendages'. With a strongly Linnaean approach to taxonomy, this collection offers researchers a window into the growth of academic botany prior to the revolution occasioned by Stevens' pupil, Charles Darwin.