Drs. Philip
J. Idenburg MBA?(1965) is partner bij BeBright en adviseert zijn opdrachtgevers
op het gebied van (marketing)strategie en innovatievraagstukken. Philip kan
daarbij terugkijken op een solide basis als zowel extern als intern adviseur,
waarbij strategie in zijn ogen geen doel op zich is maar een organisatie in
beweging moet brengen. Proces en inhoud gaan daarbij hand in hand en moeten
uiteindelijk leiden tot innovatie en organisatievernieuwing, als basis voor het
toekomstig succes van de organisatie. Al tijdens zijn studie en in zijn eerste
baan, bij Reed Elsevier, was hij gefascineerd door de complexiteit en
uitdagingen waar de gezondheidszorg zich voor gesteld ziet. 'Of het nu gaat om
bestuurlijke of organisatorische vraagstukken, simpele antwoorden lijken er
niet te zijn.' Naast ervaring als adviseur, onder andere als corporate strateeg
en advi-seur van de Raad van Bestuur van Rabobank en bij KPMG/Nolan Norton
& Co., heeft Philip tevens commerciële en leidinggevende
verantwoordelijkheid gedragen bij Reed Elsevier, Robeco en Zurich. Hij is een
veelgevraagd spreker en gastdocent op universiteiten. Tevens is hij auteur van
Oog voor de toekomst: over marketing en consumenten in een veranderende
samenleving (Scriptum, 2004 - genomineerd voor verkiezing beste marketingboek
van 2005), Diagnose 2025: over de toekomst van de Nederlandse gezondheidszorg
(Scriptum, 2010) en De toekomst op de agenda (Management Topics, 2011).